poniedziałek, 30 września 2019

Eco worki z firanek

Pewno już znacie eco worki na zakupy zamiast foliowych zrywek.
Znacie, bo nawet do nas na wieś przyszły :))
Kto szuka prawdziwych wiejskich warzyw i owoców to już sam wie, że należy z własną siatą na zakupy pomykać. Wygodne to i ekologiczne.
Teraz przyszedł czas na worki. Worki z recyklingu.


Już dobre pół roku temu, albo i dłużej zwróciła uwagę na nie moja córka.
Z uśmiechem na twarzy pomyślałam sobie czego to w Gdańsku nie wymyślą. Z przymrużeniem oka patrzyłam na te firankowe woreczki.
Do tej pory nie wiem czy to taka  moda nadeszła, czy może strach przed utratą części samych siebie?
Jak by nie patrzeć to jesteśmy dużą częścią planety.
Dużo się dziś mówi o zagrożeniu jakie niesie człowiek w środowisko naturalne.
Temat obszerny, skomplikowany.  Nawet nie będę się zbyt mocno zagłębiać. Wiele złych zachowań dostrzegam, zmian nie koniecznie idących w dobrym kierunku. Ale nie o tym..

Jeśli choć jedna osoba zwróci uwagę na to gdzie i jak żyje, a za nią pójdzie następna to może poprawi choć trochę byt naszej planety. Chcę w to wierzyć. Niestety nie jesteśmy jednostką. Za wszystkim stoją koncerny, duże przedsiębiorstwa, pieniądz, zysk, konsumpcja.
Jednak...
Warto się pochylić nad tą jedną plastikową słomką, kubkiem czy zwykłym papierkiem pod własnymi nogami.
A siateczki z kolorowymi tasiemkami puki co cieszą oko. I niech będą jak najdłużej modą lub praktycznym wynalazkiem. Służą przydatnością w użytkowaniu i świecą przykładem szacunku  do naszego miejsca którym oddychamy, po prostu żyjemy.





Pozdrawiam:))Ewa

4 komentarze:

  1. W takich momentach żałuję, że nie umiem szyć.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też sukienki nie uszyje,ale woreczki są proste :)

      Usuń
  2. Właśnie mi Mama szyje, więc niedługo i ja będę z takimi chodzić na zakupy. Ogarniam w domu śmiecie, więc doskonale wiem, ile ich produkujemy DZIENNIE i jestem przerażona tą ilością. Zawzięłam się, żeby zredukować. Szkoda, że rodzina nie wspiera, ale liczę, że moja konsekwencja podziała jak kropla wody. Poza tym EKO-wrażliwość jest chyba zaraźliwa, więc oby jak najszybciej załapali wirusa:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze Cię rozumiem :)
      To jest to o czym piszę, wszystko w plastikowych opakowaniach :( śmietany, jogurty, soczki, deserki... I Góra śmieci rośnie brrr

      Usuń